Aston Martin
DB9
Posílený motor 6,0 V12 má nyní maximální výkon 350 kW při 6000 ot./min, což znamená nárůst o 29 kW. Na jednu tunu hmotnosti tak nyní připadá 199 kW. Odpovídajícím způsobem vzrostl i točivý moment, který vrcholí 600 Nm při 5000 ot./min (nárůst 30 Nm). Maximální rychlost je v případě Coupé i kabrioletu Volante 306 km/h (dříve 298 km/h). Přepracovaná automatická převodovka Touchtronic řadí rychleji, což má za následek lepší pružné zrychlení i akceleraci z klidu. Z 0 na 100 km/h nyní DB9 zrychlí za 4,6 sekundy, což je o v případě automatické převodovky o 0,3 s a u manuální o 0,1 s méně než dřív. Upravené zavěšení kol využívá nové tlumiče Bilstein. Díky úpravám nosných struktur má karoserie kabrioletu o 10 % lepší torzní tuhost. Zvenku se modernizovaná DB9 liší jen v detailech – nová jsou zpětná zrcátka, 19palcová kola a maska chladiče.
V12 Vantage RS Concept
Koncept postavený na základě produkčního V8 Vantage má vidlicový dvanáctiválec 6,0 litru o výkonu 600 koní (441 kW) při 6250 ot./min, točivý moment má maximum 690 Nm při 5000 ot./min. Motor využívá technologie ze závodního programu Aston Martin. Relativně nízké pohotovostní hmotnosti, která je menší než 1600 kg, bylo dosaženo širokým použitím karbonu a dalších lehkých materiálů. S výkonem 275 kW na tunu je V12 Vantage RS nejrychlejším AM, z 0 na 100 km/h zrychlí pod 4 sekundy a na 160 km/h za 8,5 s.
Ačkoliv se nejedná o produkční model, vedení automobilky zdůrazňuje, že při vývoji konceptů vždy bere ohled na možnost sériové výroby. O dalším osudu V12 Vantage tak rozhodne zájem potenciálních zákazníků