BUGATTI EB 16.4 Veyron
Je tomu více jak 90 let, co Ettore Bugatti poprvé představil svůj první automobil Alsace. Nyní znovuzrozená značka Bugatti, kterou vzal pod svá křídla koncern Volkswagen, oznámila nástup mezi elitu výrobců sportovních vozů. První sériově vyráběný vůz "novodobé éry" bude v roce 2003 typ EB 16.4 Veyron. Aby se zákazníci měli na co těšit, byl tento skvost představen na se skutečným motorem, 16válcem s přímým vstřikováním o výkonu neskutečných 736 kW (1001 k) ! Jméno dostal po slavném vítězi 24 hodinovky v Le Mans s vozem Bugatti 51A v roce 1939, Pierre Veyronovi.
Design karoserie dvoumístného sportovního vozu byl navržen v designérském středisku "Center of Exellence Design" koncernu VW. Výrazné linie karoserie a její proporce zdůrazňují koncepci a sportovní charakter vozu. Střídání ploch a linií, kompaktní tvar karosérie, spolu s třemi odstíny modrého laku, připomínajícími klasické vozy této značky. Tradičním stylistickým prvkem Bugatti je chromovaná maska chladiče, zdařile integrovaná do aerodynamické karosérie a doplněná přídavnými otvory pro přívod chladícího vzduchu. Charakteru vozu odpovídá i záď se širokými blatníky, dvojicemi kruhových koncových svítilen a třemi hranatými vyústěními výfukového potrubí, nekonvekčně umístěnými nad sebou uprostřed zadní stěny. Jednotu tvaru a funkce zdůrazňují i dvě stříbřitě lesklá ústí sacího potrubí, vystupující po obou stranách motoru nad plochou střechu.
Interiér se dvěma anatomickými sedadly je čalouněn kůží, kontrastující s matnými hliníkovými plochami. Také volant a pedály jsou z hliníku. Přístrojové desce vévodí velký hlavní kruhový přístroj, obklopený čtyřmi menšími. Vozy minulosti připomínají páčkové spínače. Výbavu však doplňují moderní prvky jako klimatizace či audiosoustava.
Srdce vozu tvoří šestnáctiválcový motor s přímým vstřikováním paliva. Konstrukce hliníkového "W16" se čtyřmi vačkovými hřídeli a variabilním časováním 64 ventilů je absolutně ojedinělá. Dva V-bloky svírající úhel 90 stupňů tvoří základ šestnáctiválce. Ten je umístěn před zadní nápravou a je dlouhý pouze
Hnací síla je přenášena přes šestistupňovou převodovku trvale na všechna čtyři kola. Nová hliníková kola byla vyvinuta pro verzi představenou v Ženevě. Přední kola mají rozměr 265/30 R 20, zadní pak 335/30 R 20. Hodnoty zrychlení a maximální rychlosti budou oznámeny později.