Čelní náraz
Řidičova hlava i hrudník byly při čelním nárazu dobře zachyceny bezpečnostním pásem a airbagem. Nicméně hrudník řidiče byl vystaven velké zátěži. Oceněn byl design spodní části přístrojové desky, který snižuje riziko zranění nohou řidiče. Prostor v oblasti pedálů odolal nárazu dobře - k posunu pedálů došlo jen v malé míře. Prostřední zadní sedadlo bylo standardně vybaveno tříbodovým bezpečnostním pásem, který je bezpečnější než jen dvoubodový klínový pás.
Boční náraz
Mercedes byl vybaven ve dveřích namontovanými airbagy k ochraně řidičova hrudníku, břicha a pánve. Tyto airbagy pracovaly uspokojivě, pouze přinutily ruce k rychlému pohybu vzhůru. Okenní airbag se rozvinul k ochraně hlavy předních i zadních cestujících. Airbag tak sice pracoval, avšak nedošlo k jeho plnému rozvinutí. Experti se tak obávají, že v jiných situacích by tento airbag nemohl plnit svou funkci.
Ochrana dětí
Čelní airbag spolujezdce je součástí standardní výbavy, což může být nebezpečné pro dítě uložené v protější dětské sedačce s orientací proti směru jízdy. O tomto nebezpečí informuje pouze chabý piktogram a odstranitelný štítek na čelním skle. Nikde však není uvedeno hrozící riziko vážného zranění až smrti. Automobilka Mercedes-Benz se k tomu vyjádřila, že toto značení zlepší. Dětská sedačka fungovala při testech čelního nárazu dobře, ale popruh bezpečnostního pásu pro dospělé byl zčásti překroucen vedením na dětské sedačce.
Ochrana chodců
Postup při hodnocení ochrany chodců zůstal stejný jako dříve, takže tento test již nebyl znovu prováděn. Tento automobil tak již zde není znovu hodnocen.
Historie modelu a bezpečnostní výbava
Nový Mercedes třídy C byl představen v říjnu 2000. Standardní bezpečnostní vybavení zahrnuje dvoustupňový čelní airbag pro řidiče i spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, bezpečnostní pásy s napínači a omezovači tlaku na předních i krajních zadních místech a tříbodový bezpečnostní pás i na středním zadním sedadle. Součástí výbavy je také brzdový asistent, ESP a ABS.