Smart Forfour dosáhl hodnocení čtyř hvězdiček za ochranu dospělých cestujících. Tento výsledek však Smart získal až poté co Euro NCAP přistoupilo na opakování bočního testu po odstranění problémů se strukturou dveří a zámkem zadních dveří.
Karoserie Smartu Forfour poskytla stabilní a bezpečný prostor všem cestujícím.
Ochrana pro dětské cestující však byla špatná a v ochraně chodců tento automobil získal jen 7 z celkových možných 36-ti bodů.
Čelní náraz
Struktura karoserie utrpěla jen minimální deformace. Jednostupňové airbagy spolu s pásy vybavenými předpínači a omezovači napínací síly pracovaly dobře k omezení zátěže, která byla zaznamenána na figurínách dospělých cestujících.
Nicméně řidič i spolujezdec byli vystaveni riziku zranění kolen od kontaktu s tvrdými "nemilosrdnými" strukturami zadní části palubní desky. Prostor pro nohy utrpěl jen malé deformace a konstrukce pedálů byla přijatelně dobrá – zde došlo jen k velmi malému narušení.
Boční náraz
Boční proti-nárazový ochranný systém zahrnoval v sedadlech uložené airbagy. Zaznamenaná zátěž na řidičově hrudníku byla relativně vysoká a to i přesto, že nárazová síla byla nerealistickým způsobem redukována přenesením z jeho zad na sedadlo, což způsobilo mírné snížení zaznamenané zátěže na hrudníku.
Ochrana dětí
Automobil byl vybaven manuálním vypínačem airbagu spolujezdce. Na airbag spolujezdce upozorňoval piktogram a dvoujazyčný textový štítek umístěný na jedné straně spolujezdcovy sluneční clony, který je vidět v uložené pozici clony. Další štítek byl umístěn na čalounění střechy nad sluneční clonou a byl vidět při odklopení sluneční clony. Žádný ze štítků však nebyl stabilně připevněn.
Doporučené dětské sedačky užité pro děti obojího stáří byly značky Britax Romer Duo Plus s orientací po směru jízdy užívající připevnění pomocí pásu dospělých.
Při čelním i bočním nárazu nebyla sedačkou ochráněna hlava staršího dítěte. Mladší osmnáctiměsíční dítě bylo při bočním nárazu ochráněno, ale při čelním nárazu byla zaznamenána vysoká zátěž na jeho hlavě a hrudníku.
Ochrana chodců
Oblast kde je nejpravděpodobnější náraz hlavy dospělého chodce, kapota a část přední hrany kapoty poskytly tlumení, ale oblast kde je nejpravděpodobnější náraz hlavy dítěte a nárazník byly velmi "nepřátelské".
Historie modelu a bezpečnostní výbava
Testovaný Smart Forfour Pulse byl vybaven dvojicí čelních a bočních airbagů, předními pásy s předpínači a omezovači napínací síly, připomínačem zapnutí pásu pro řidiče, ABS, ESP a BA jako standard. Boční okenní airbagy a připevnění dětských sedaček ISOFIX na zadních krajních sedadlech jsou součástí nadstandardní výbavy.
obyčajný smart
![]() | |
HODNOCENÍ | čelní | boční | celkově | hvězdy | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
body | % | body | % | body | % | ||
řidič, spolujezdec | 7 b | 44 % | 15 b | 83 % | 22 b | 61 % | ![]() ![]() ![]() |
Chodci | 14 b | 39 % | ![]() ![]() |